Servicemedewerker Front Office en Kamerreserveringen (oproepkracht)

Wij zijn per direct op zoek naar een oproepkracht Servicemedewerker Front Office & Kamerreserveringen die ons Bergteam komt versterken en een hartverwarmende bijdrage wil leveren aan onze missie om het Berghotel als ‘huiskamer’ van Amersfoort verder op de kaart te zetten.

Is gastvrij jouw tweede naam, word je blij van gastencontact en wil je samen met ons informele en betrokken team op enthousiaste wijze het verschil maken voor onze gasten én opdrachtgevers? Dan is deze vacature echt iets voor jou!

direct solliciteren

De functie

In deze functie van ben je verantwoordelijk voor het hartelijk ontvangen en in- en uitchecken van gasten, het geven van toeristische en algemene informatie en het verlenen van alleraardigste service tijdens het verblijf van de gasten in onze hotelkamers en zalen. Tevens behandel je alle binnenkomende kamerreserveringen, zowel particulier als zakelijk. De reserveringen komen zowel per e-mail, telefonisch als via internet binnen en worden door jou verwerkt in ons reserveringsysteem Protel Air. De afdeling Front Office bedient de telefooncentrale en verricht daarnaast ook ondersteunende administratieve en secretariële werkzaamheden. De werktijden vinden zowel overdag als ’s avonds plaats en zowel doordeweeks als in het weekend.

In deze functie houd je je onder andere bezig met (het):

  • Het gastvrij ontvangen en in- en uitchecken van gasten voor de hotelkamers en vergaderzalen;
  • Het verstrekken van informatie en verlenen van service aan onze gasten, waaronder het verzorgen van de wekservice en opvangen en doorgeven van boodschappen;
  • Het verzorgen van communicatie tussen de Front Office en andere afdelingen;
  • Aannemen en doorverbinden van telefonisch gesprekken met gasten of collega’s;
  • Aannemen en behandelen van kamerreserveringen;
  • Verwerken van betalingen;
  • Verzorgen van de uitgaande post (inpakken, frankeren e.d.).
  • Voeren van telefonische en schriftelijke verkoopgesprekken n.a.v. binnenkomende aanvragen voor reserveringen van overnachtingen;
  • Opstellen van offertes en bevestigingen (binnen de richtlijnen met betrekking tot prijsafspraken, prijsstructuur en yield- en aannamebeleid) en het vastleggen van de gemaakte afspraken in het reserveringssysteem Protel Air;
  • Bewaken en tijdig opvolgen van geboekte opties en taken;
  • Verwerken van wijzigingen in boekingen en het behandelen van annuleringen;

Wie ben jij?

Als alleraardigste Servicemedewerker Front Office & Kamerreserveringen ben je een no nonsens vrolijkerd. Een assertieve en extraverte persoonlijkheid met een sterke hang naar dienstverlening, ontzorgen en hartelijkheid. Daarnaast beschik je over een antenne voor het signaleren van (on)uitgesproken wensen en behoeftes, zodat jij de gast het beste aanbod kunt doen voor zijn of haar verblijf en tijdens het verblijf. Je hart gaat sneller kloppen van elke tevreden glimlach en je herkent je in de woorden: representatief, flexibel, betrouwbaar, warme, empathische persoonlijkheid, enthousiasme, teamplayer, drive en optimisme. Je hebt een uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal, zowel mondeling als schriftelijk. Tot slot zijn affiniteit met de horeca ervaring aan de Front Office of op reserveringen belangrijke bagage om succesvol te zijn in deze functie.

En jij …

  • … hebt een afgeronde opleiding op minimaal mbo niveau, bij voorkeur hotelschool of een andere opleiding in die richting;
  • … hebt (minimaal) een half jaar ervaring in soort gelijke functie, zowel Kamerreserveringen als Front Office, waarbij ervaring met Protel Air een pré is;
  • … hebt uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal, zowel mondeling als schriftelijk. Beheersing van de Duitse taal is een pre;
  • … bent bovenal vrolijk, stressbestendig, leergierig en nauwkeurig!

Wat bieden wij jou?

  • Arbeidsvoorwaarden conform Horeca cao;
  • Uren zijn in overleg op basis van je eigen voorkeur (wij staan open voor zowel parttime als fulltime uren)
  • Een contract voor bepaalde tijd met uitzicht op een vast contract;
  • Eén gratis overnachting per jaar voor jezelf, alsmede de mogelijkheid tot kortingsvouchers voor je familie en/of vrienden, geldig in Airport Hotel Rotterdam of Berghotel Amersfoort;
  • Een hartverwarmend cultuurprogramma ‘Kindest Together’ met allerlei leuke activiteiten, zoals het jaarlijkse zomer- en nieuwjaarsevent;
  • Een uitdagende functie, waarin je de mogelijkheid krijgt om jezelf, het team en onze service en producten verder te ontwikkelen;
  • Collectiviteitskorting op zorgverzekeringen (we hebben collectieve regelingen met Aevitae, Menzis en Zilveren Kruis).

Contact en solliciteren

Herken jij zelf en jouw passies in bovenstaand profiel en krijg jij bij het lezen van deze vacature een glimlach op je gezicht? Dan ontvangen we graag jouw sollicitatie! Je sollicitatie kun je sturen via onderstaand formulier naar Ben Gerrits, Directeur Berghotel.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Choose File

Wie zijn wij

Berghotel Amersfoort is een karakteristiek hotel uit 1903, gelegen op de Amersfoortse Berg. Het Bergteam verzorgt hier iedere dag een comfortabel én gastvrij verblijf voor gasten in de brasserie, vergaderruimtes en hotelkamers. Gasten kennen ons om de klassieke gastvrijheid en de bijzondere, magische en nostalgische sfeer. We worden dan ook met trots de warmste huiskamer van Amersfoort genoemd. Het hotel is ingericht op een moderne manier, met de charme van de afgelopen eeuw bewaard. De 88 kamers hebben een moderne inrichting waarbij gebruik is gemaakt van innovatieve materialen en kleuren om ze een heel eigen sfeer te geven. Van trouwen tot vergaderen, van culinair dineren tot een overheerlijke high tea en van zakelijk bijeenkomen tot feesten. Alles is mogelijk bij het Berghotel!

Berghotel Amersfoort is onderdeel van Regardz Hospitality Group B.V. en in 2020 erkend als één van de “Best Workplace” kandidaten! Een Great Place to Work zijn en blijven, kan alleen met de alleraardigste medewerkers. Medewerkers die intrinsiek gemotiveerd zijn om andere mensen – gasten en collega’s – blij te maken.